tisdag 4 januari 2011

Ja, hur är det nu? Hur ska det gå? Vad ska det bli?

Ska Astrid behålla morgonrocken på eller ska hon blotta sin tigerrandiga barm?
Ja, inte vet jag.
Jag hade nog gissat att hon skulle dragit upp den cerisrosa frottén i halsen och fortsatt att njuta av att vara martyr, av att vara den ståndaktiga, den som aldrig svek den heliga tvåenigheten A&A. Det ger ju ett visst övertag och jag tror att Astrid gillar att ha övertag. Hon är en sådan där som inbillar sig att hon alltid varit i underläge, alltid blivit trampad på och därför anser att hon är lite bättre än andra och har rätt att ta sig vissa friheter.
Fast som sagt, jag vet inte. Jag tycker faktiskt att hon famlar lite oroväckande i dekoltage-höjd. Kanske ska hon ändå visa sitt rätta, toytiger-jag. Och vad händer då?
Ska Astrids tigerrandiga raff set vara en befriare eller ett svek? Ska det så split eller sämja? Ska ord yttras vid detta köksbord som har legat och grott inom dessa våra tvillingsystrar sedan barndomen? Och vad kommer det i så fall vara för ord.
Jag vet inte.
En som inte heller vet är Bengt, som är på väg hem genom bostadsområdet på sin gamla blå cykel. Han är på väg från VVS-firman som han numera äger alldeles ensam, eftersom hans tvillingbror Bo är död. Det var alldeles nyss han dog och hur mår egentligen Bengt efter detta?
Här cyklar han i alla fall på väg till ett köksbord på Blåbärsvägen och inte funderar han så mycket på vad som händer där just nu, mera på vad som ska hända när han kommer dit, när han gör entré på scenen.
Ja, ja.
Hur ska det gå? Vart ska de alla ta vägen?Förr eller senare måste de ju ändå ta sig till Turkiet.
Gasen i de båda Türkiye-tändarna är ju snart slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar